Jesteśmy ekspertami w dziedzinie produkcji dedykowanych szkoleń e-learningowych. Naszą pracę można porównać do producentów filmowych. Naszym zadaniem jest wyprodukowanie najlepszego szkolenia, które zrealizuje zakładane cele, zachęci do nauki i nie zrujnuje budżetu. Dobry film to nie zawsze taki, który miał największy budżet na realizację. Liczą się pomysły, kreatywne podejście, piękne zdjęcia i dobra muzyka. W szkoleniach e-learningowych jest dokładnie tak samo. Nasze szkolenia są po prostu ciekawe bo łączymy w nich elementy fantasy, komedii, historii, dokumentu, akcji i sensacji. Jeśli szukasz ciekawych szkoleń zatrudnij nas jako producentów e-learningu.
W całym procesie produkcji szkoleń staramy się ograniczyć zaangażowanie po stronie klienta do wymaganego minimum. Dbamy jednocześnie aby efekt finalny był odzwierciedleniem pierwotnych planów i założeń. Zapewne często spotkali się Państwo z rozczarowaniem widząc efekt finalny zupełnie różny od swoich oczekiwań, tak jak oglądając kiepski film po fajnym trajlerze.
Wykorzystując nasze wieloletnie doświadczenia w zarządzaniu procesem tworzenia szkoleń e-learningowych dbamy o to, aby już na początku współpracy prezentować jej efekty. Tylko wtedy mamy pewność, że unikniemy błędów i różnic w postrzeganiu szkolenia już na początku pracy. Zaoszczędzi to czas dla każdej ze stron. Szczegółowy proces produkcji szkoleń przedstawia schemat nr….
Praca nad szkoleniem zaczyna się od treści merytorycznych. Nasze podstawowe zadanie to zaproponowanie takiego rozwiązania, które pozwoli przedstawić treści merytoryczne w najbardziej atrakcyjny sposób przy zakładanym budżecie. Chcemy wyjść poza banalne schematy wyświetlania większości treści w dymkach. Wiemy jak przedstawić treści w sposób atrakcyjny przy zachowaniu zasad metodyki i optymalizacji kosztów. Przez lata pracy wytworzyliśmy setki gotowych mechanizmów, które podnoszą atrakcyjność szkolenia nie koniecznie podnosząc znacznie jego cenę. Szkolenie może być proste ale nie musi być nudne.
Jeśli materiały merytoryczne należy wytworzyć od początku z przyjemnością podejmiemy się tego zadania. Współpracujemy z ponad 100 ekspertami z takich dziedzin jak:
- Finanse
- Prawo
- Bankowość
- Sprzedaż
- Marketing
- Telemarketing
- Edukacja
- …..
Zapewnimy najlepszej jakości merytorykę wraz z przekazaniem praw autorskich.
Tworzenie scenariusza to wyjątkowy czas. Powstaje dokument, w którym przekształcamy suche treści merytoryczne w kreatywne, multimedialne i interaktywne szkolenie. To miejsce i czas, w którym nasi klienci mogą zobaczyć jak ich szkolenie może wyglądać. Dla zobrazowania scenariusza przygotowujemy również wizualizację. Wszystko po to aby osiągnąć najlepszy możliwy efekt.
Dobór technologii ma kluczowe znaczenie. Przed tą decyzją należy sobie odpowiedzieć na kilka pytań:
- Jak bardzo zaawansowanego szkolenia oczekuję?
- Jak szybko go potrzebuję?
- Dla kogo będzie skierowane?
- Na jakich urządzeniach ma być odtwarzane?
Znając odpowiedzi na te pytania możemy zaproponować najlepsze rozwiązanie. Pracujemy w technologii HTML 5.0 oraz Flash. Wykorzystujemy kilkanaście aplikacji i technik realizacji. Tworzymy szkolenia o stałych rozmiarach lub w pełni responsywne. Tworzymy pigułki wiedzy na urządzenia mobilne.
Całość programujemy do standardu, który jest obsługiwany przez platformę e-learningową, na której szkolenie ma być udostępnione (SCORM 1.2, SCORM 2004, Tin can api?). Zapewniamy prawidłowe odtwarzanie szkolenia oraz zapisywanie wyników i statystyk.
Potrafimy również przygotować szkolenie do umieszczenia na stronie www, portalu, czy działające off-line.
Wiele firm rozpisuje się o rozbudowanych modelach, skomplikowanych teoriach czy zachodnich trendach w produkcji szkoleń e-learningowych. Modele ADDIE czy Kirkpatricka są nam znane i stosujemy ich założenia przy budowie naszych szkoleń. Jednak kluczową zasadą jaką stosujemy jest:
- zdrowy rozsądek,
- poznanie potrzeb szkoleniowych w organizacji
- poznanie możliwości realizacji tych potrzeb
- znalezienie optymalnego rozwiązania aby potrzeby zrealizować właściwie.
Przy produkcji naszych szkoleń e-learningowych kierujemy się następującymi punktami:
To ona wyznacza jakie szkolenie będzie, na co możemy sobie pozwolić, jaki styl graficzny czy zdjęciowy dobrać. Merytoryka jest kluczem do dobrego szkolenia a umiejętność jej właściwej optymalizacji jest kluczem do efektywnego szkolenia.
Nie ważne jak ciekawe może być szkolenie, jak zaawansowane grafiki i rozbudowane interakcje zostaną zastosowane. Jeśli nawigacja po szkoleniu będzie mało intuicyjna, osoba ucząca się straci energię, czas i chęci w próbie odnalezienia tego, co powinna zrobić dalej, zamiast uczyć się i czerpać wiedzę. Szkolenie może być zaawansowane ale nie może być skomplikowane dla uczestnika.
Nie ma nic bardziej frustrującego dla osoby uczącej się jak źle zrealizowany interfejs szkolenia. Aby szkolenie było skuteczne musi być spójne od początku do końca, aby uczestnik zawsze miał pewność, że jak widzi określoną grafikę to ona jest tam po coś, a nie tylko ozdabia.
Projektując szkolenie e-learningowe scenarzyście musi przyświecać cel, aby treści w szkoleniu były łatwe do czytania. Nie chodzi tu tylko o wielkość czcionek, odstępy czy ilość tekstu na slajdzie. Kluczowy jest układ treści i logiczna hierarchia informacji, która znacząco ułatwia uczestnikowi prawidłowy odbiór treści.
Dbamy o to aby użyte grafiki, infografiki, ilustracje czy zdjęcia były efektywne a nie tylko efektowne. Wiemy jak ważne jest użycie właściwej grafiki, która zainteresuje uczestnika i pomoże zobrazować omawiany problem. Dbamy jednocześnie o to, aby pozycja grafiki na ekranie była optymalna a jej kolory współgrały z tekstem oraz layoutem szkolenia.
Wielu wykonawcą wydaje się, że każda pusta przestrzeń na ekranie musi być zapełniona. Osoba ucząca się potrzebuje jednak przestrzeni i należy zachować inteligentny balas między ilością tekstu, grafikami a wolną przestrzenią. W innym razie uczestnik szkolenia może czuć się zagubiony czy przytłoczony, co nie sprzyja procesowi uczenia się. Jeśli mamy wiele informacji do przekazania stosujemy różnego rodzaju interaktywne elementy, pod którymi umieszczamy dodatkowy tekst – pozwala to zmaksymalizować oddziaływanie na uczestnika i zwiększanie jego poziomu uwagi.
Budując nasze szkolenia dbamy o to aby były efektywne i efektowne ponieważ wiemy, że nawet najlepsza merytoryka podana w mało atrakcyjny sposób nie będzie skuteczna. Staramy się jednak unikać za wszelką cenę zbędnych ozdobników, grafik, które nic nie wnoszą, gadających głów, które nie pasują do całości. Aby szkolenie uczyło skutecznie należy unikać elementów, które niepotrzebnie rozpraszają osobę uczącą się. Wiemy jak stworzyć szkolenie zarówno atrakcyjne wizualnie jak i skuteczne.
Tam gdzie jest to możliwe i uzasadnione staramy się wykorzystywać krótkie formy wideo. Mogą to być nagrania pracowników, kadry zarządzającej lub aktorów. Ważna jest wiedza, że z każdym rokiem zmieniamy się z pokolenia Google na pokolenie YouTube, gdzie coraz częściej uczymy się poprzez oglądanie wideo. Jest to nie tylko praktyczne i efektywne ale i bardzo skuteczne.
Zabawna sytuacja, cięta riposta, wesoły przykład czy grafika wpływają bardzo pozytywnie zarówno na odbiór szkolenia jak i na poziom zainteresowania uczestników szkoleniem. Tam gdzie jest to możliwe i uzasadnione, staramy się zarażać uczestników naszym dobrym humorem.
Szkolenie zbudowane z zachowaniem powyższych zasad będzie skuteczne, atrakcyjne, proste w obsłudze i ciekawe. Zapraszamy do współpracy.