Gra edukacyjna „Przygotuj swoje miejsce do pracy” – standardy obsługi klienta
Za 15 minut drzwi salonu Play zostaną otwarte i pojawi się w nich pierwszy klient. Jako uczestnik gry wiesz już, jak się ubrać zgodnie ze standardem, ponieważ przeszedłeś grę nr 1.
Zanim do niej przystąpiłeś, otrzymałeś materiały za pomocą platformy e-learningowej, z których dowiedziałeś się, jak powinien wyglądać salon przed przywitaniem pierwszego klienta.
Wiesz, co jest ważne, na co zwracać uwagę. Ale czy na pewno…? Jesteś w końcu nowym pracownikiem, masz mnóstwo wiedzy do zapamiętania.
Z pomocą przychodzi gra edukacyjna, która jest kontynuacją serii gier dotyczących stosowania standardów obsługi klienta w sieci Play.
Twój salon został podzielony na sześć części, co obrazuje mapa, po której poruszasz się w grze.
W każdym zaznaczonym miejscu czeka Cię zadanie do wykonania. Musisz w 15 minut uporać się z bałaganem.
W grze znajdziesz elementy dość oczywiste, jak np. proste ustawienie telefonów na wystawie i uzupełnienie braków.
Aby nie było tylko łatwo, znajdziesz w niej też mnóstwo zadań, w których trzeba dobrze pomyśleć. Nie wystarczy tylko uzupełnić brakujące miejsca.
Trzeba ułożyć produkty właściwie, zadbać o dobrą kolejność i włączyć światło w gablocie. Bardzo łatwo o przeoczenie drobiazgów i właśnie na te detale postawiliśmy w grze.
Brak porządku na zapleczu to częsty problem. W grze uczymy, jak dbać o ład, który przekłada się potem na komfort pracy.
Czas biegnie, a Ty w trakcie gry nie otrzymujesz żadnych informacji zwrotnych.
Sam musisz zdecydować, czy wszystkie miejsca są naprawione i gotowe na przyjęcie klienta. Jeszcze ostatni rzut oka na jedno z miejsc, chyba coś tu jeszcze trzeba zrobić…
Minutę przed końcem, lub gdy wcześniej klikniesz przycisk „Gotowe”, czeka Cię niespodzianka. Jakże życiowa. Wszystko już prawie gotowe, kiedy nagle zjawia się kurier. Co zrobisz? Masz minutę na podjęcie decyzji.
Po wciśnięciu przycisku lub po upływie czasu otrzymujesz feedback. Tym razem udziela go klient, który wszedł do salonu.
Albo jest zadowolony i dobrze się w nim czuje, albo wychodzi z informacją, że wróci za 10 minut.
Jednocześnie otrzymujesz informację, w których miejscach nie wszystko jest zrobione jak należy.
Możesz wrócić do gry i poprawić braki. Wszystko po to, aby utrwalać standard, zwracać uwagę na szczegóły i uzyskać dostęp do kolejnej gry.
Analogicznie jak w grze pierwszej kluczowe okazały się informacje o błędach, które pracownicy popełniają. Bez nich nie wiedzielibyśmy, na co zwrócić uwagę. Kłopotem były też grafiki, które miały jak najdokładniej odwzorować salon. Udaliśmy się więc do salonu, w którym zrealizowaliśmy sesję zdjęciową. Na jej podstawie grafik mógł precyzyjnie odwzorować wyposażenie.
Grę złożono w edytorze Articulate. Nie jest to narzędzie przeznaczone do skomplikowanych gier. Liczba elementów, które badamy, czas, mapa, samodzielne decyzje uczestnika – to wszystko powodowało, że proces programowania był wymagający.
Ogólna ocena w ankiecie poszkoleniowej to 4,73 w 5-stopniowej skali. Oto kilka wypowiedzi badanych:
Jeśli uczestnik myślał, że było miejscami trudno, to najlepsze dopiero przed nim. Zobacz case study gry „Uwaga, klient”.