Szkolenia e-learningowe

 

Wykorzystując nasze wieloletnie doświadczenie podczas zarządzania procesem tworzenia szkolenia e-learningowego, dbamy o to, aby już na początku współpracy prezentować jej efekty.  Tylko wtedy mamy pewność, że unikniemy błędów i różnic w postrzeganiu szkolenia na samym początku pracy. Zaoszczędzi to czas dla każdej ze stron, a szczególnie cenny czas naszych klientów.

Właśnie dlatego w WeLearning opracowaliśmy inną metodę realizacji szkoleń e-learningowych, gdzie scenariusz nie jest już kluczowym dokumentem, a klient nie jest zmuszony do wielokrotnej analizy dziesiątek stron dokumentu, który przeważnie nie daje pełnego wyobrażenia o szkoleniu. Zaproś nas na spotkanie i zobacz jak to robimy.

Jesteśmy ekspertami w dziedzinie produkcji dedykowanych szkoleń e-learningowych.  Naszą pracę można porównać do producentów filmowych. Naszym zadaniem jest wyprodukowanie najlepszego szkolenia, które zrealizuje zakładane cele, zachęci do nauki i nie zrujnuje budżetu. Dobry film to nie zawsze taki, który miał największy budżet na realizację. Liczą się pomysły, kreatywne podejście, piękne zdjęcia i dobra muzyka. W szkoleniach e-learningowych jest dokładnie tak samo. Nasze fabularne szkolenia są po prostu ciekawe bo łączymy w nich elementy fantasy, komedii, historii, dokumentu, akcji i sensacji. Jednak nasza specjalność to szkolenia niefabularyzowane, bez postaci, długiej historii, po prostu interaktywne, multimedialne i skuteczne.

e-Learning na dobre zagościł w wielu organizacjach na świecie jak również na Polskim rynku. Wraz ze wzrostem rynku, ilości prowadzonych szkoleń, urosła również potrzeba zmian jakościowych w kwestii dostarczania szkoleń e-learningowych. Oczekiwania odbiorców szkoleń są coraz większe i wychodząc im naprzeciw chcemy zaproponować innowacyjne formy szkoleniowe w miejsce opatrzonych szkoleń SCORM jakie znamy.
Zespół WeLearning
szkolenia e-learning

Metodyka szkoleń

Wiele firm rozpisuje się o rozbudowanych modelach, skomplikowanych teoriach czy zachodnich trendach w produkcji szkoleń e-learningowych. Modele ADDIE czy Kirkpatricka są nam znane i stosujemy ich założenia przy budowie naszych szkoleń. Jednak kluczowymi zasadami jakie stosujemy jest:

  • zdrowy rozsądek,
  • poznanie potrzeb szkoleniowych w organizacji,
  • poznanie możliwości realizacji tych potrzeb,
  • znalezienie optymalnego rozwiązania, aby potrzeby zrealizować właściwie.

Przy produkcji naszych szkoleń e-learningowych kierujemy się następującymi punktami:

To ona wyznacza jakie szkolenie będzie, na co możemy sobie pozwolić, jaki styl graficzny czy zdjęciowy dobrać. Merytoryka jest kluczem do dobrego szkolenia, a umiejętność jej właściwej optymalizacji jest kluczem do efektywnego szkolenia.

Nieważne jak ciekawe może być szkolenie, jak zaawansowane grafiki i rozbudowane interakcje zostaną zastosowane. Jeśli nawigacja po szkoleniu będzie mało intuicyjna, osoba ucząca się straci energię, czas i chęci w próbie odnalezienia tego, co powinna zrobić dalej, zamiast uczyć się i czerpać wiedzę. Szkolenie może być zaawansowane, ale nie może być skomplikowane dla uczestnika.

Nie ma nic bardziej frustrującego dla osoby uczącej się jak źle zrealizowany interfejs szkolenia. Aby szkolenie było skuteczne musi być spójne od początku do końca – po to, by uczestnik zawsze miał pewność, że jak widzi określoną grafikę, to ona jest tam po coś, a nie tylko ozdabia.

Projektując szkolenie e-learningowe scenarzyście musi przyświecać cel, aby treści w szkoleniu były łatwe do czytania. Nie chodzi tu tylko o wielkość czcionek, odstępy czy ilość tekstu na slajdzie. Kluczowy jest układ treści i logiczna hierarchia informacji, która znacząco ułatwia uczestnikowi prawidłowy odbiór zawartości.

Dbamy o to aby użyte grafiki, infografiki, ilustracje czy zdjęcia były efektywne, a nie tylko efektowne. Wiemy jak ważne jest użycie właściwej grafiki, która zainteresuje uczestnika i pomoże zobrazować omawiany problem. Dbamy jednocześnie o to, aby pozycja grafiki na ekranie była optymalna, a jej kolory współgrały z tekstem oraz layoutem szkolenia.

Wielu wykonawcom wydaje się, że każda pusta przestrzeń na ekranie musi być zapełniona. Osoba ucząca się potrzebuje jednak przestrzeni i należy zachować inteligentny balans między ilością tekstu, grafikami, a wolną przestrzenią. W innym razie uczestnik szkolenia może czuć się zagubiony czy przytłoczony, co nie sprzyja procesowi uczenia się.  Jeśli mamy wiele informacji do przekazania stosujemy różnego rodzaju interaktywne elementy, pod którymi umieszczamy dodatkowy tekst – pozwala to zmaksymalizować oddziaływanie na uczestnika i zwiększanie jego poziomu uwagi.

Budując nasze szkolenia dbamy o to, aby były efektywne i efektowne ponieważ wiemy, że nawet najlepsza zawartość merytoryczna podana w mało atrakcyjny sposób nie będzie skuteczna. Staramy się jednak unikać za wszelką cenę zbędnych ozdobników, grafik, które nic nie wnoszą, gadających głów, które nie pasują do całości. Aby szkolenie uczyło skutecznie należy unikać elementów, które niepotrzebnie rozpraszają osobę uczącą się. Wiemy jak stworzyć szkolenie zarówno atrakcyjne wizualnie jak i skuteczne.

Tam gdzie jest to możliwe i uzasadnione staramy się wykorzystywać krótkie formy wideo. Mogą to być nagrania pracowników, kadry zarządzającej lub aktorów. Ważna jest wiedza, że z każdym rokiem zmieniamy się z pokolenia Google na pokolenie YouTube, gdzie coraz częściej uczymy się poprzez oglądanie wideo. Jest to nie tylko praktyczne, ale przede wszystkim bardzo skuteczne.

Zabawna sytuacja, cięta riposta, wesoły przykład czy grafika wpływają bardzo pozytywnie zarówno na odbiór szkolenia jak i na poziom zainteresowania uczestników szkoleniem. Tam gdzie jest to możliwe i uzasadnione, staramy się zarażać uczestników naszym dobrym humorem.

Szkolenie zbudowane z zachowaniem powyższych zasad będzie skuteczne, atrakcyjne, proste w obsłudze i ciekawe. Zapraszamy do współpracy!

Jak wyceniamy szkolenia?

Koszt realizacji szkoleń e-learningowych zależy od wielu czynników i trudno wszystkie opisać i przewidzieć. Przygotowując dedykowaną ofertę każdorazowo przedstawiamy szacunkowe wyceny realizacji szkolenia w kilku wariantach różniących się założeniami produkcyjnymi. Dzięki temu będą Państwo mogli wybrać najlepsze rozwiązanie dla siebie.

Dlaczego nie wyceniamy per ekran?

Większość firm oferujących rozwiązania i szkolenia e-learningowe wycenia je per ekran. Koszty zależą od stopnia skomplikowania ekranu i usług dodatkowych takich jak grafika, scenariusz, oprogramowanie, layout itp.

Naszym zdaniem nie jest to efektywne i racjonalne podejście. W wielu przypadkach można wyprodukować szkolenie o wiele taniej, a z pewnością o wiele lepiej, patrząc na materiał całościowo i wyceniając czas produkcji, a nie ekrany. Dlaczego? Ponieważ na każde szkolenie należy patrzeć jako proces i utwór, który należy zaplanować, opracować i dostarczyć. Nie chcemy ograniczać się ściśle do z góry ustalonej ilości ekranów, ponieważ każdy ekran może być inny. Jedne są statyczne, inne dynamiczne ale wszystkie muszą być zgodne z metodyką produkcji szkoleń e-learningowych. Określając z góry, że ma być np. 20 ekranów średniozaawansowanych często istnieje potrzeba sztucznego podwyższania zaawansowania, które nic nie wnosi do skuteczności szkolenia, a jedynie podwyższa koszt szkolenia.

 

Co zatem wyceniamy?

Dokonując wstępnej wyceny produkcji szkolenia dedykowanego określamy kilka podstawowych parametrów:

  • wkład merytoryczny – kto dostarcza, jaka tematyka, ile pracy czeka nas z przygotowaniem treści od podstaw lub dokonanie ich optymalizacji pod szkolenie e-learningowe.

  • oczekiwane zaawansowanie szkolenia – proste szkolenie informacyjne, szkolenie inspirujące, angażujące, zaawansowane itd.,

  • oczekiwana długość szkolenia,

  • grupa docelowa,

  • technologia wykonania oraz gdzie szkolenie ma być wyświetlane,

  • czy szkolenie ma być udźwiękowione.

  • zaawansowanie graficzne.

Posiadając te dane przedstawiamy szacunkowe koszty realizacji w kilku wariantach.

 

Z nami tworzenie szkoleń e-learningowych jest proste. Proponujemy uczciwe warunki, pełne zaangażowanie, wiele pomysłów i rozwiązań, które zaskoczą swoją formą i skutecznością. Zapraszamy do kontaktu i współpracy.