Przeznaczenie szkolenia

Szkolenie dedykowane wszystkim osobom (bez wymogów dotyczących minimalnego doświadczenia), które chcą nabyć umiejętność tworzenia i montażu filmów promocyjnych z użyciem ogólnie dostępnych narzędzi cyfrowych takich, jak aparat fotograficzny, telefon, kamera go-pro. Pokazuje jak stworzyć scenariusz filmu, określić jego grupę docelową i temat oraz pozwala poznać wszelkie aspekty techniczne procesu od nagrania poprzez montaż, postprodukcję do udostępnienia  i promowania filmu w mediach społecznościowych z uwzględnieniem zagadnienia praw autorskich i ochrony danych osobowych.

Program szkolenia

Pisanie scenariusza

1. Koncepcja

  • struktura scenariusza i jego tempo
  • odbiorca filmu

2. Kompozycja obrazu

  • kadrowanie i wielkość i perspektywa kadrów
  • plany filmowe i kontrplany filmowe

3. Światło w filmie

  • balans bieli
  • pojęcia światła sztucznego i dziennego, światła zastanego, kluczowego, wypełniającego, konturowego, światła tła
  • podstawowe metody oświetleniowe.

4. Wybór formatu nagrywania.

  • wielkość obrazu, czas trwanie filmu, jakość- kompresja, slowmotion
  • formaty nagrywania
  • formaty social media – Instagram, Facebook,

5. Narzędzia wspomagające jakość pracy w realizacji filmowej – omówienie, prezentacja oraz sposoby realizacji

6. Realizacja ujęć i scen

  • nauka filmowania krajobrazów i architektury
  • nauka filmowania ludzi i wydarzeń
  • ujęcia w ruchu i ujęcia statyczne

7. Dźwięk w filmie

  • muzyka w filmie- opracowanie podstawowych informacji
  • muzyka w filmie jako walor estetyczny

8. Narrator – wykorzystanie słowa w filmie

  • rola lektora

9. Prawa autorskie i licencje.

  • pola eksploatacji
  • rozpowszechnianie
  • dystrybucja

10. Ochrona danych osobowych

  • poszanowanie prywatności innych osób
  • umiejętność unikania oszustw internetowych,
  • zagrożenia oraz przemoc wirtualna

11. Zbieranie materiału do filmu za pomocą amatorskiego sprzętu – telefon, kamera go-pro, aparat fotograficzny.

12. Montaż filmu – obróbka filmowa.

  • wybór ujęć do filmu, muzyki i dźwięków
  • stosowanie efektów- możliwości programów video

13. Postprodukcja – wstawianie napisów jako treści, firmowego loga, postprodukcja barwna

  • rodzaj czcionki, slogany czy hasła marketingowe – treści tworzenia
  • przygotowanie materiałów graficznych
  • kolorystyka filmowa

14. Renderowanie –uzyskanie gotowego dzieła filmowego.

15. Udostępnianie i promowanie filmów w mediach społecznościowych (Youtube, Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter)

  • video marketing
  • strategia promowania video w Internecie;
  • pozycjonowanie SEO filmów na Youtube;
  • udostępnianie filmu w witrynach, blogach, magazynach tematycznych;

Zapewniamy

  • 5 dni pracy z doświadczonym trenerem (40 h)
  • materiały szkoleniowe
  • sprzęt i oprogramowanie do montażu filmów
  • przerwy kawowe

Cena

5200,00 PLN/osobę