Przeznaczenie szkolenia
Szkolenie dedykowane wszystkim osobom (bez wymogów dotyczących minimalnego doświadczenia), które chcą nabyć umiejętność tworzenia i montażu filmów promocyjnych z użyciem ogólnie dostępnych narzędzi cyfrowych takich, jak aparat fotograficzny, telefon, kamera go-pro. Pokazuje jak stworzyć scenariusz filmu, określić jego grupę docelową i temat oraz pozwala poznać wszelkie aspekty techniczne procesu od nagrania poprzez montaż, postprodukcję do udostępnienia i promowania filmu w mediach społecznościowych z uwzględnieniem zagadnienia praw autorskich i ochrony danych osobowych.
Program szkolenia
Pisanie scenariusza
1. Koncepcja
- struktura scenariusza i jego tempo
- odbiorca filmu
2. Kompozycja obrazu
- kadrowanie i wielkość i perspektywa kadrów
- plany filmowe i kontrplany filmowe
3. Światło w filmie
- balans bieli
- pojęcia światła sztucznego i dziennego, światła zastanego, kluczowego, wypełniającego, konturowego, światła tła
- podstawowe metody oświetleniowe.
4. Wybór formatu nagrywania.
- wielkość obrazu, czas trwanie filmu, jakość- kompresja, slowmotion
- formaty nagrywania
- formaty social media – Instagram, Facebook,
5. Narzędzia wspomagające jakość pracy w realizacji filmowej – omówienie, prezentacja oraz sposoby realizacji
6. Realizacja ujęć i scen
- nauka filmowania krajobrazów i architektury
- nauka filmowania ludzi i wydarzeń
- ujęcia w ruchu i ujęcia statyczne
7. Dźwięk w filmie
- muzyka w filmie- opracowanie podstawowych informacji
- muzyka w filmie jako walor estetyczny
8. Narrator – wykorzystanie słowa w filmie
- rola lektora
9. Prawa autorskie i licencje.
- pola eksploatacji
- rozpowszechnianie
- dystrybucja
10. Ochrona danych osobowych
- poszanowanie prywatności innych osób
- umiejętność unikania oszustw internetowych,
- zagrożenia oraz przemoc wirtualna
11. Zbieranie materiału do filmu za pomocą amatorskiego sprzętu – telefon, kamera go-pro, aparat fotograficzny.
12. Montaż filmu – obróbka filmowa.
- wybór ujęć do filmu, muzyki i dźwięków
- stosowanie efektów- możliwości programów video
13. Postprodukcja – wstawianie napisów jako treści, firmowego loga, postprodukcja barwna
- rodzaj czcionki, slogany czy hasła marketingowe – treści tworzenia
- przygotowanie materiałów graficznych
- kolorystyka filmowa
14. Renderowanie –uzyskanie gotowego dzieła filmowego.
15. Udostępnianie i promowanie filmów w mediach społecznościowych (Youtube, Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter)
- video marketing
- strategia promowania video w Internecie;
- pozycjonowanie SEO filmów na Youtube;
- udostępnianie filmu w witrynach, blogach, magazynach tematycznych;
Zapewniamy
- 5 dni pracy z doświadczonym trenerem (40 h)
- materiały szkoleniowe
- sprzęt i oprogramowanie do montażu filmów
- przerwy kawowe
Cena
5200,00 PLN/osobę