Siadasz przy komputerze, aby rozpocząć pracę. Próbujesz się zalogować…ale zaraz, coś tu się nie zgadza. Na klawiaturze brakuje kilku klawiszy. Wszystko wskazuje na to, że uciekły i dołączyły do Klawi Bandu, gwiazdy projektu Rossmann Tech.
Ale jak to wszystko się zaczeło?
Dział HR firmy Rossmann, budując wizerunek
atrakcyjnego pracodawcy, zdecydował się na
wprowadzenie bohatera, który zachęci
specjalistów do wstąpienia w szeregi IT firmy
Rossmann Tech.
Projekt zakładał stworzenie postaci, które
występować będą na banerach ogłoszeń o pracę,
umieszczanych na portalach branżowych i
ogłoszeniowych.
Rozważaliśmy kilka różnych postaci, które swoim
charakterem będą przemawiać do pracowników
branży informatycznej. Jednym z nich były
klawisze, które uciekły z klawiatury firmowego
komputera.
Tak powstał Klawi Band, który oprócz ciekawego
wyglądu wyróżnia się czymś jeszcze – każdy z
klawiszy ma swój indywidualny charakter.
Warstwa wizualna projektu opiera się na odręcznych szkicach, zamienionych następnie w wektorowe ilustracje. Otwarta kompozycja umożliwia natomiast wykorzystanie grafik w wielu zestawieniach.
W połączeniu z fotografiami powstały banery, które zdobią ogłoszenia o pracę.
Jeden pomysł, wiele możliwości
Nasz pomysł okazał się bardzo plastyczny, dzięki czemu doskonale sprawdził się także w innych obszarach.
W ramach naszej współpracy, firma Rossmann zdecydowała się na przebudowanie strony internetowej Rossmann.tech. Po naszej stronie leżało odświeżenie warstwy wizualnej. Celem było zbudowanie strony lżejszej i jaśniejszej, a przede wszystkim bardziej przejrzystej dla użytkownika.
Dodatkowym wyzwaniem było podkreślenie tematyki strony, czyli zachęcenie specjalistów IT do aplikowania do firmy Rossmann. W tym celu wykorzystaliśmy kojarzące się z technologią odcienie niebieskiego, które stworzyły zgrany duet w połączeniu z czerwienią, kolorem brandingowym firmy.
Takie zestawienie kolorystyczne stało się także podstawą nowego logo.
Nie zapomnieliśmy również o akcentach humorystycznych
Strona internetowa Rossmann.tech to miejsce, gdzie regularnie publikowane są scenki z udziałem członków Klawi Bandu.
Zajrzyjcie tam, jeśli jesteście ciekawi co u nich słychać, a także co nowego w firmie Rossmann – uciekające klawisze stały się również bohaterami marketingowych komiksów, promujących firmowe nowinki.
Klawi Band wystąpił także na certyfikatach, grafikach w social mediach
oraz tłach wykorzystywanych na spotkaniach w aplikacji Teams.
Kilka słów o inspiracjach
When in Rome do as the Romans do.
To pierwsza myśl, która przyświecała nam przy
realizacji projektu.
Wiadomo również, że własne żarty bawią
najbardziej. To kolejna zasada, którą kierowaliśmy
się, szukając inspiracji do naszych komiksów.
Aby nasze realizacje trafiły prosto do grupy docelowej, zdecydowaliśmy się na zaangażowanie w proces projektowy jej przedstawicieli.
Ze swoim pomysłem mógł wyjść każdy pracownik działu IT firmy Rossmann, przedstawiając pomysł na przygody komputerowych klawiszy w konkursie. Propozycje poddane zostały głosowaniu, a najciekawsze z nich stały się inspiracją dla komiksowych scenek z udziałem Klawi Bandu. Efekt? Komunikacja dopasowana idealnie do odbiorców, a więc przynosząca najlepsze rezultaty.
W krótkim czasie Klawi Band zdobył spore grono fanów, wpasował się w wiele projektów i wystąpił
na różnych platformach. Jesteście ciekawi, gdzie jeszcze zawita oryginalny zespół?