Portal edukacyjny Stowarzyszenia Miłośników Żubrów
„Co kupować”

Czy zastanawialiście się Co kupować, aby chronić bioróżnorodność? Poznaj case study Stowarzyszenia Miłośników Żubrów i naucz się proekologicznych postaw konsumenckich.

Nasz klient

Stowarzyszenie Miłośników Żubrów to organizacja zrzeszająca osoby zaangażowane w ochronę i popularyzację wiedzy o żubrach – największych dzikich ssakach Europy. Jednym z celów stowarzyszenia jest wspieranie działań na rzecz edukacji ekologicznej społeczeństwa. Propagowanie wiedzy proekologicznej odbywa się poprzez organizowanie wydarzeń, szkoleń, czy współpracę z instytucjami naukowymi, a teraz także poprzez nowoczesny portal edukacyjny wraz ze szkoleniami, który mieliśmy przyjemność zaprojektować.

Dlaczego powstał portal wraz z interaktywnymi szkoleniami?

Projekt „Co kupować, aby chronić bioróżnorodność” jako inicjatywa SMŻ, powstał z myślą o rozwoju wiedzy i umiejętności konsumentów w zakresie dokonywania świadomych wyborów zakupowych wspierających proekologiczne postawy. Codziennie każdy z nas jako nabywca decyduje o zakupie, ale co wybrać aby zrobić to dobrze? Czym się kierować, aby robiąc zakupy mądrzę i zdrowo jednocześnie wspierać ekologię? Kto z nas nie chciałby mieć takich umiejętności? Stowarzyszanie, chcąc propagować takie postawy ogłosiło przetarg na portal edukacyjny ze szkoleniami e-learningowymi. Koncepcja i pomysł przedstawiony przez Welearning okazał się najlepszy. Dzięki doświadczeniu, pomysłowości i szerokim umiejętnościom, obdarzeni zaufaniem klienta, przystąpiliśmy do realizacji przedsięwzięcia.

Największe problemy...

1. Dobór odpowiedniej formy przekazu

Szkolenie e-learningowe  z ochrony bioróżnorodności, które mieliśmy zaprojektować musiało trafić przekazem wizualnym i merytorycznym zarówno do uczniów ostatnich klas szkoły podstawowej oraz nauczycieli.

2. Selekcja i dobór treści

Po otrzymaniu obszernych materiałów dydaktycznych napisanych przez ekspertów stworzyliśmy 8 scenariuszy dostosowanych językiem i treścią do odbiorcy. Nie było to łatwe zadanie, gdyż musieliśmy przełożyć akademickie formuły na prosty, a zarazem zgodny z założeniami projektu przekaz.

...i wyzwania

3. Zaangażowanie i fabuła

Chcieliśmy zaangażować uczestników przez historię, by lepiej przyswajali wiedzę. Stworzyliśmy 8-modułowe szkolenie, gdzie Jaś (początkowo nieświadomy) i Małgosia (ekspertka) omawiają bioróżnorodność (np. drewno, zboże, mięso). Wprowadziliśmy też postać sąsiadki Jadwigi, która niszczy bioróżnorodność, czemu bohaterowie – wspierani przez użytkowników rozwiązujących ćwiczenia – przeciwdziałają. Ukończenie szkolenia i zaliczenie testów potwierdza certyfikat.

4. Czas

Na realizację złożonego projektu mieliśmy ograniczony czas. Aby zdążyć i nie tracić jakości zaangażowaliśmy do projektu zespół 8 osób. Pracowaliśmy równocześnie nad portalem oraz nad kilkoma modułami szkolenia e-learningowego. Całość powstała w 3 miesiące!

Co zrobiliśmy?

Pomysł i koncepcja

Projekt graficzny

Strona www

8 zaawansowanych szkoleń elearningowych wraz ze scenariuszem

Materiały do pobrania w formie 10 podręczników dla nauczycieli

Interaktywną mapę warsztatów z możliwością zapisu

Wspólny cel

Jak ciekawie i angażująco przekazać wiedzę proekologiczną młodym ludziom, a jednocześnie pomóc nauczycielom w prowadzeniu interesujących lekcji o ochronie bioróżnorodności? Jak połączyć portal i szkolenia z działalnością stowarzyszenia, która polega na prowadzeniu warsztatów edukacyjnych oraz webinarów?

Dlatego też, po gruntownej analizie zaprojektowano wysoce nowoczesny portal edukacyjny, który zawiera

1. Edukację o bioróżnorodności

Szereg artykułów, materiałów wideo oraz szkoleń na temat bioróżnorodności. Dzięki nim łatwo można zrozumieć jakie działania podejmować, aby chronić środowisko.

2. Szkolenia e-learningowe

Stworzyliśmy 8 zaawansowanych szkoleń interaktywnych, gdzie razem z Jasiem i Małgosią poznajemy praktyczne sposoby, jak chronić naszą planetę i tworzyć przyszłość, w której bioróżnorodność jest szanowana.

3. Podręczniki ekologiczne

Gotowe scenariusze lekcji i edukację dot. codziennych wyborów wpływających na środowisko. Porady dotyczące ekologicznych zakupów – jak wybierać produkty, które wspierają ochronę przyrody i promują zrównoważony rozwój.

4. Społeczność i szkolenia warsztatowe

Miejsce zapisu i aktywnego uczestnictwa w wydarzeniach ekologicznych, warsztatach i akcjach. Użytkownicy portalu maja możliwość zapisu na warsztaty organizowane we wszystkich większych miastach w Polsce.

Zapraszamy do odwiedzenia portalu i udziału w szkoleniu

Portal jest utrzymywany na serwerach Stowarzyszenia i nie ponosimy odpowiedzialności za jego widoczność i dostępność.

https://cokupowac.pl

Sprawdź inne nasze projekty

Dobry onboarding powinien mieć ciekawą historię w tle. PLAY - Case study

Stworzona przez nas animacja nie jest tylko zwykłą informacją dla uczestników. Rozpatrywać ją raczej trzeba w kontekście narzędzia komunikacyjnego, ba, nawet zaproszenia, które w swojej formie i stylu miało zaciekawić, zachęcić, rozbawić, zaangażować i zmotywować do działania.

Sześć kursów, każdy w 27 językach. Case study projektu GOODYEAR

Goodyear Szkolenia

Rozbudowany projekt, który zakładał stworzenie sześciu kursów e-learningowych, które następnie należało zaadaptować na 27 języków obcych, m.in.: portugalski, bułgarski, węgierski, norweski, bośniacki, macedoński.

POLPHARMA 3w1 - szkolenie, animacja, decyzje w wyjątkowym projekcie o Wartościach

POLPHARMA Szkolenia

Grupie Polpharma zależało na tym, aby pracownicy nie tylko zapoznali się z materiałem, ale także zrozumieli ideę, bliżej poznali nowe wartości i mogli się z nimi utożsamiać. Konieczne było stworzenie pomysłu na e-learning, który zaangażuje, pozwoli zrozumieć, zaktywizuje i jednocześnie będzie uniwersalny dla całej organizacji.

Blisko Naszego Partnera

Portal Blisko Naszego Partnera - poznaj kulisy projektu, który skonsolidował wiele usług w jeden system

Jedna platforma by wszystkich połączyć, jedna platforma by wszystkimi zarządzać, jedna platforma, by być bliżej partnera biznesowego.

Jak EY Academy od Business rozwija sprzedaż i marketing w portalu stworzonym przez WeLearning

Nowoczesny portal do sprzedaży szkoleń, zapewniający automatyzację procesów i usprawniający sprzedaż. Naszym celem było stworzenie atrakcyjnego systemu, przyjaznego dla użytkownika, łatwego w obsłudze i rozwoju.

Porozmawiamy o Twoich potrzebach?

Czy to czas by poznać się bliżej? Po prostu kliknij przycisk, a my zajmiemy się realizacją potrzeb Twojego biznesu!