
Największy polski producent leków i jedna z wiodących firm farmaceutycznych w Europie Środkowo-Wschodniej działająca od 85 lat.
W ramach naszej współpracy z firmą powstało wyjątkowe, zaawansowane szkolenie decyzyjne z animacjami
Największy polski producent leków i jedna z wiodących firm farmaceutycznych w Europie Środkowo-Wschodniej działająca od 85 lat.
Nowy plan, strategia i wartości są niezwykle ważne w każdej firmie. Jeszcze ważniejsze jest to, aby każdy pracownik na każdym szczeblu miał możliwość zapoznania się z nimi.
Grupie Polpharma zależało na tym, aby pracownicy nie tylko zapoznali się z materiałem, ale także zrozumieli ideę, bliżej poznali nowe wartości i mogli się z nimi utożsamiać.
Konieczne było stworzenie pomysłu na e-learning, który zaangażuje, pozwoli zrozumieć, zaktywizuje i jednocześnie będzie uniwersalny dla całej organizacji. Jak dobrze, że mogliśmy pracować nad tym projektem!
Przygotowaliśmy koncepcję, w której uczestnik, przechodząc przez każdą z wartości, bierze udział w określonych scenkach. Sam podejmuje w nich szereg decyzji i ponosi ich konsekwencje.
Na koniec dowiaduje się, jak powinien zachować się w takiej sytuacji zgodnie z wartościami firmy.
Był to klucz do zaangażowania pracowników i lepszego zrozumienia, jak zastosować wartości w praktyce.
Do realizacji powołaliśmy zespół projektowy, który ściśle współpracował z klientem w trybie warsztatowym.
Mieliśmy wartości i pomysł, ale potrzebowaliśmy wsparcia w budowaniu scenek, które będą realistyczne dla pracowników.
Nieoceniona była tu pomoc zespołu Polpharmy. Bez Was szkolenie nie byłoby tak dobre.
Projekt był rozbudowany, skomplikowany i ograniczony czasowo. Po drodze do sukcesu napotkaliśmy kilka problemów. Oto, jak sobie z nimi poradziliśmy.
W projekcie tym nie szliśmy utartą ścieżką – koncepcja, scenariusz, grafika, realizacja. W toku prac warsztatowych pojawiały się nowe pomysły i zmiany, które wymagały dodatkowych scenek lub zamiany istniejących na lepsze.
Aby sobie z tym poradzić, wprowadziliśmy cykliczne sprinty z klientem. Spotykaliśmy się w określonych interwałach, ustalaliśmy działania i omawialiśmy postępy. Dzięki temu udało się zapanować nad dynamiką zmian.
W pierwszej wersji szkolenie rozpoczynało się od tekstowego wstępu wyjaśniającego koncept wartości. Zależało nam, aby już na samym początku zrobić efekt "wow", dlatego zaproponowaliśmy stworzenie animacji decyzyjnej. Szkolenie rozpoczyna się od dynamicznej animacji, która w połowie jest przerywana pytaniem do uczestnika. Po odpowiedzi animacja jest kontynuowana. Ciekawostka – w sumie powstały 4 animacje: w wersji pracowniczej i menedżerskiej.
To oczywiście standard w naszej rzeczywistości. W tym projekcie było to wyjątkowe, ponieważ szkolenie musiało trafić do każdego pracownika, w tym do zarządu, w określonym czasie. Margines błędu był niewielki, a skala ogromna. W trakcie realizacji zwiększyliśmy więc zespół projektowy, wiele prac wykonaliśmy równolegle, często działając z wyprzedzeniem, projektując od razu gotowe grafiki i zbierając akceptacje na ostatnim etapie (ponosząc też ryzyko takich działań).
Finalnie powstał projekt, z którego jesteśmy dumni.
Stał się on także inspiracją dla wielu innych tematów, gdzie ważne jest zaangażowanie uczestnika oraz dokładne wytłumaczenie działań i ich konsekwencji.
Projekt utwierdził nas w przekonaniu, że aby przygotować dobre szkolenie, kluczowe jest zrozumienie potrzeb Klienta i specyfiki Jego działalności. Mając to zawsze na uwadze, to każdego szkolenia podchodzimy indywidualnie, aby Klient na końcu otrzymał dokładnie to, czego oczekiwał.
Czy to czas by poznać się bliżej? Po prostu kliknij przycisk, a my zajmiemy się realizacją potrzeb Twojego biznesu!