Ludzie zapomną to co usłyszeli, zapamiętają to co zobaczyli ale zrozumieją tylko to co robili!

Grywalizacja łączy w sobie mechanikę gry z nauką i przyspiesza proces uczenia się,  poprawiając jednocześnie proces zapamiętywania.

Ale czy uczenie w taki sposób może być skuteczne?

Każdy z nas ma jakieś umiejętności, które rozwijamy przez lata trenując, ćwicząc i ucząc się. Te umiejętności należy zdobywać, ale wiemy, że sama nauka może być mało skuteczna. Należy doświadczać.  Ludzie od wieków uczą się poprzez doświadczenie. Siedząc w Sali wykładowej lub ucząc się samodzielnie jedynie czytając, jesteśmy bardzo daleko od stymulowanej przez naturę konieczności nauki przez doświadczenia. Nauka staje się wówczas mniej efektywna. Dzięki grywalizacji możemy znaleźć sposób na naukę poprzez zabawę, gry i doświadczenia.

Kluczem do sukcesu projektów edukacyjnych jest element zaangażowania uczestnika do działania. Można robić to na wiele sposobów ale ważne, aby to robić zawsze kiedy jest tylko taka możliwość. My angażujemy się bardzo by Twoi pracownicy byli zaangażowani.
Zespół WeLearning

Bardzo trudno zmotywować ludzi do nauki. Zwyczajne szkolenia, czyli przeciwieństwo grywalizacji są często odpowiedzialne za dużą nudę i brak zadowolenia z procesu nauki w miejscu pracy. Ale grywalizacja także potrafi być nudna jeśli nie wie się jak działa. Trener na szkoleniu stacjonarnym może wprowadzić elementy grywalizacji np. poprzez rozdawanie naklejek za zrealizowane szkolenie. Tylko czy otrzymanie naklejki uczyni szkolenie bardziej ciekawym? Czy ta naklejka sprawi, że osoby będą uczyły się lepiej i bardziej efektywnie? Psychologowie udowodnili, że bodźce zewnętrzne nie mające nic wspólnego z prowadzoną aktywnością (otrzymanie tylko naklejki) może prowadzić do zmniejszenie zaangażowania danej osoby do dalszego udziału.

Co zatem zadziała?

To czy nasze nauczanie będzie skuteczne zależy od kombinacji trzech czynników:

70_proc

TREŚCI STANOWIĄCYCH ODZWIERCIEDLENIE REALNEGO ŻYCIA, DOŚWIADCZEŃ Z PRACY, ZADAŃ I PRZYKŁADÓW ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW

20_proc

TREŚCI DLA INFORMACJI ZWROTNEJ

10_proc

FORMALNE TREŚCI TEORETYCZNE