12 miesięcy współpracy z Play
Każda firma e-learningowa może sobie wymarzyć klienta, który jest świadomy potęgi e-learningu, widzi w nim potencjał, korzyści i ma odwagę sięgać dalej i wyżej niż inni. Do tego potrafi analizować, badać i wyciągać wnioski.
Play jest firmą, która na e-learningu zna się doskonale, ale potrzebowała partnera, który nie tylko stworzy technicznie szkolenie, lecz również zaproponuje rozwiązania wykraczające poza standard. My także szukaliśmy klienta, który pozwoli nam przekraczać granice i tworzyć e-learning taki, jaki lubimy. Potrzebujemy wyzwań, rozwoju, kopa do przodu i Play nam to zapewnia. Nie możemy odpuścić, zatrzymać się, stale kombinujemy, co by tu zrobić ciekawego.
Na początek przedstawiamy Wam osoby, które czuwają nad realizacjami.
Kierownik Zespołu ds. Elektronicznych Rozwiązań HR
„Swój warsztat e-learningowy mam okazję rozwijać od 2012 roku. W tym czasie miałem okazję poznać wiele technik, podejść i narzędzi, które po dziś dzień mam okazję z powodzeniem używać w swojej codziennej pracy. Z końcem 2016 roku zostało powierzone mi zadanie przetransformowania ówczesnej formuły e-learningu w Play, za które wraz z zespołem zabraliśmy się pełną parą. W pracy napędzają mnie pozytywne opinie użytkowników, którzy mają okazję doświadczać efektów prac mojego zespołu. Okazuje się, że trafnie skonstruowany i wycelowany e-learning nie musi być złem koniecznym, a fajnym doświadczeniem wspierającym w codziennych wyzwaniach 😉.”
Starszy Specjalista ds. Elektronicznych Rozwiązań HR
„E-learningiem zajmuję się od 2012 roku. Na przestrzeni lat doświadczyłam e-leraningu w różnych formach i dużo się dowiedziałam o samych odbiorcach. Każda grupa docelowa, może mieć inne potrzeby i wymagania i trudno jest zrobić jeden materiał szkoleniowy, który zabezpieczy potrzeby wszystkich. W moim odczuciu e-szkolenie powinno być atrakcyjne i ciekawe, ale przede wszystkim ma być intuicyjne i spełnić swoje zadanie, tj. zrealizować postawiony mu cel. Forma i efekty mają wspierać przekaz, a nie go przysłonić. To treść jest najważniejsza. Ostatnio miałam okazję realizować 2 duże projekty we współpracy z WeLearning: Onboaring POS i Onboarding dla Obsługi Klienta. Projekty te potwierdziły, że to czego się dowiedziałam o e-learningu i jego odbiorcach przez lata – ma sens 🙂.”
W kolejnych artykułach możecie przeczytać szczegółowe case studies poszczególnych realizacji. Zanim to jednak zrobicie, warto poznać szerszy kontekst naszej współpracy z firmą Play.
Poniżej przedstawiamy listę, która miała bardzo duży wpływ na realizację i ocenę naszej pracy.
W większości przypadków ich nie było. Można pomyśleć: ale jak to? Kilkanaście rozbudowanych produkcji bez otrzymania ani jednej prezentacji PPT, z której można wyciągnąć treści? Otóż tak. To, co wydawało się trudnością, w efekcie okazało się przewagą. Zamiast treści merytorycznych dostaliśmy coś więcej – możliwość spotkania z ekspertami merytorycznymi z poszczególnych dziedzin. To praktycy z latami doświadczeń w firmie i obszarach, w których się specjalizują.
Jak wiadomo, aby stworzyć dobre szkolenie e-learningowe, scenarzysta/metodyk powinien w pierwszej kolejności sam zrozumieć dane zagadnienie. Możliwość uczenia się od najlepszych osób z branży była nieoceniona i to jeden z powodów sukcesu realizacji. Powstały materiały praktycznie pozbawione definicji, nudnych i sztucznych treści.
Pochodna analizy grupy docelowej, oczekiwań, celów i możliwości technicznych. Na starcie opracowaliśmy trzy koncepcje realizacji, które szczegółowo rozpisaliśmy. Szukaliśmy historii ciekawej, uniwersalnej i elastycznej. And the winner is… zobaczycie sami, analizując case studies J Jedno musicie wiedzieć.
Dobrze zaplanowana i wymyślona historia jest motorem napędowym każdej realizacji. Plastyczna fabuła, która nas nie ogranicza, stwarza nieskończenie wiele możliwości na teraz i na przyszłość. Możliwość wciągnięcia uczestników w historię i kontynuowania jej w kolejnych produkcjach daje mnóstwo satysfakcji i zapewnia większe zaangażowanie uczestników.
W tym przypadku tak. Wiedzieliśmy, że mamy do wykonania potężną pracę, której podporządkowaliśmy działanie całej firmy. Lista tematów, które mieliśmy realizować przez zaplanowany okres, sięgała 285, podzielonych na 12 obszarów tematycznych. W trakcie realizacji doszła potrzeba realizacji kolejnych 112 tematów, podzielonych na 5 obszarów, dla innej grupy docelowej.
Wiedząc, z czym się mierzymy, mieliśmy świadomość, że klasyczne szkolenia e-learningowe to za mało. Szukaliśmy więc form, które będą atrakcyjne, ciekawe, nowoczesne i skuteczne zarazem. Dlatego też w naszych case studies możecie znaleźć animacje, gry edukacyjne, infografiki, komiksy, szkolenia w formie stron WWW, jak również szkolenia klasyczne, ale z dużą dozą humoru. Powstało wiele różnorodnych form edukacyjnych, co dodatkowo podniosło atrakcyjność naszych produkcji.
Chcielibyśmy napisać, że ich nie było, ale oczywiście nie da się ich uniknąć przy tej skali realizacji. Spotkaliśmy zarówno błędy techniczne, merytoryczne, jak i komunikacyjne. Najważniejsze jednak, że przy tak dużej skali udało się uniknąć błędów krytycznych, zagrożeń kluczowych, opóźnień w realizacji czy odbiorze.
Każdy kolejny projekt był już wolny od błędów wygenerowanych wcześniej, co pozwoliło sprawnie zrealizować całość. Oczywiście opowiadamy w case’ach o wpadkach, które – mamy nadzieję – pomogą Wam uniknąć podobnych w Waszych realizacjach.
Nasza współpraca z firmą Play zaczęła się w 2017 roku. W czasie realizacji kluczowych projektów nasz scenarzysta spędził w siedzibie Play ponad miesiąc, zdobywając wiedzę od ekspertów, uczestnicząc w spotkaniach projektowych, rozmawiając o postępach czy kolejnych realizacjach.
Do 20 stycznia 2020 roku przepracowaliśmy łącznie ponad 4900 godzin. Gdyby cały projekt realizował tylko jeden pracownik, pracując 8 godzin dziennie, zajęłoby mu to 612,5 dnia roboczego.
Trzeba przyznać, że firma Play robi to świetnie. Uruchomione szkolenie jest badane, pracownicy chętnie biorą udział w ankietach po szkoleniu, bo wiedzą, że ma to realny wpływ na kolejne szkolenia, że dzięki temu są one zwyczajnie lepsze. W projektach, które opisujemy, ankiety dołączone do szkoleń wypełniła blisko 4000 respondentów rocznie, zostawiając w nich ok. 40 000 odpowiedzi. Jest co analizować. Oceniano także szeroko rozumianą jakość szkolenia.
91% wszystkich ocen to OCENY POZYTYWNE. Oznacza to, że 9 na 10 stwierdzeń, które świadczą o jakości szkolenia e-learningowego, oceniono na dobrze i bardzo dobrze. To chyba niezły wynik, prawda?
Wielkie ukłony dla całej ekipy Play, która wykonała tytaniczną pracę, aby skoordynować wszystkie działania, odpowiadać sprawnie, reagować i pomagać. Wiedzieliśmy, że jesteśmy partnerem, który dużo daje od siebie, ale i dużo otrzymuje w zamian.
Pan Bartek Sobucki i Pani Renata Floras to nie tylko jedni z najlepszych specjalistów od e-learningu. To praktycy, którzy sami tworzą szkolenia i wiedzą, ile wysiłku kosztuje ich dobre opracowanie. Jedno jest pewne: bez takich osób po stronie klienta nie mielibyśmy szans na realizację nawet połowy tego, co zrobiliśmy.
Oczywiście ogromne podziękowania dla całego zespołu WeLearning, bo chyba nie było nikogo, kto by nie uczestniczył w realizacji przynajmniej jednego szkolenia. Wasze pomysły, pasja, wiedza, doświadczenie i intuicja sprawiły, że mamy teraz co opisywać.
Zapraszamy do czytania, oglądania, przechodzenia, śledzenia i komentowania. Sprawdźcie, czy nam się udało, i pomyślcie, czy moglibyśmy wykorzystać potencjał i wiedzę, którą zdobyliśmy, w Waszych firmach.